İçeriğe geç

Mağazadan Değişim Kaç Gün

Mağazadan alınan ürün değişimi kaç gündür?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Değişim fişleri kaç gün geçerli?

Kullanılmamış, ambalajı açılmamış, işaretlenmemiş ve değiştirilmemiş ürünleri fatura tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde değiştirebilir veya iade edebilirsiniz. Kullanılmış, işaretlenmemiş ve yenilenmiş ürünlere ilişkin talepler 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde değerlendirilecektir.

Bir ürünün yasal değişim süresi ne kadardır?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Müşteri mağazadan aldığı ürünü iade edebilir mi?

Cayma hakkı (iade hakkı), tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkıdır. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketicilere mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı tanımamaktadır.

İade yok değişim var yasal mı?

“Değişim mümkün, iade yok” gibi ifadeler hukuka aykırıdır.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malları göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.

LC Waikiki değişim süresi kaç gün?

Ancak LC Waikiki mağazalarımızda kullanılmamış ve deforme olmamış ürünlerin değişim/iadesini makbuz veya fatura ibraz ederek 30 güne kadar destekliyoruz. Ürün kampanyada değilse müşteri memnuniyeti nedeniyle bu süre 60 güne kadar uzatılabiliyor.

Değişim için fatura şart mı?

Fatura sunulmadan değişim ve iade mümkün değildir. Şirket adına düzenlenen faturalarda, satın alan şirketin iade faturası ile değişim veya iade yapılabilir. Kargo görevlisi paketleri eksiksiz ve hasarsız teslim aldığınıza dair imzanızı alacaktır.

Değişim için fiş yeterli mi?

Değişim için ürünün fişinin, faturasının veya hediye çekinin ibraz edilmesi gerekmektedir.

Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.

Kullanılan ürün 15 gün içinde iade edilir mi?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

14 günden sonra iade olur mu?

Mesafeli Satış Yönetmeliği’nin 12(1) maddesine göre tüketici, cayma hakkını kullandığına dair bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde tüm bedelleri iade etmekle yükümlüdür. 14 günden uzun süren iade talepleri işleme alınamaz.

Alınan ürün kaç gün içinde değiştirilebilir?

İade süresi (cayma hakkı) kaç gündür? Alıcı; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, müşteri, malı teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Aldığımız ürünü kaç gün içinde değiştirilebilir?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Tüketici haklarına göre iade süresi kaç gündür?

(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya gönderilmesi yeterlidir.

Kullanılan ürün 15 gün içinde iade edilir mi?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort