BTK ne ile ilgilenir?
“Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), ülkemizde telekomünikasyon sektörünü düzenleyen ve denetleyen kurumdur.
BTK’nın görevleri nelerdir?
Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında kamu düzenleyici ve denetleyici bir kuruluş olan BTK, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlıdır. Kurumun görevleri arasında tüketici haklarının korunması ve piyasanın izlenmesi ve kontrolü yer almaktadır.
BTK hangi şikayetlere bakar?
Şikayet gönderme, zararlı içerik bildirme, sabit abonelik talebinde bulunma gibi işlemler kurumun internet sitesi üzerinden gerçekleştirilebilir. BTK, İnternet sağlayıcıları ile ilgili sorunları çözer, dolayısıyla İnternet sağlayıcınızla ilgili bir abonelik sorununuz varsa yapmanız gereken en iyi şey BTK ile iletişime geçmektir.
BTK incelemesi ne kadar sürer?
Aynı zamanda şüpheli bir durum olması durumunda önlem ve tedbir almak için önceden bilinmesi gereken bilgilere erişim sağlar. HTS incelemesinin ve kayıtların çıkarılmasının süresi olaya ve duruma göre değişebilir ve yaklaşık 7 ila 30 günlük bir süre içinde kaldırılabilir.
BTK şikayet edince ne olur?
Şikayetiniz, hizmeti aldığınız satıcı/sağlayıcı tarafından Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden 10 iş günü içerisinde cevaplandırılacaktır. Verilen cevapla sorun çözülemezse tüketici 10 gün içerisinde işletme çözümüne itiraz edebilir.
BTK bir devlet kurumu mu?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun EK-III’ünde yer alan düzenleyici ve denetleyici kuruluşlar arasında yer alan, kamu tüzel kişiliğine sahip, idari ve mali özerkliğe sahip, kanunla verilen görevleri yerine getiren ve yetkileri kullanan bir kuruluştur.
BTK neyin kısaltılması?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türkiye’de telekomünikasyon alanında ulusal düzenleyici ve denetleyici kurumdur.
BTK işlemi nedir?
BTK, tüketiciyi korumak ve desteklemek amacıyla yürüttüğü çok sayıda çalışmanın ve elektronik haberleşme alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara yönelik düzenleyici ve denetleyici işlemlerin yanı sıra, bu şirketlere ilişkin şikâyet ve önerilerin de internet sitesi aracılığıyla kuruma iletilmesine olanak sağlıyor.
BTK’yı kim yönetiyor?
Dr.Ömer İleri 🎙️BTK Başkanı Sayın Ömer Abdullah Karagözoğlu.
Cimer hangi şikayetlere bakar?
Millet ile devlet arasında güçlü bir iletişim köprüsü oluşturma amacıyla kurulan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi edinme hakkı başta olmak üzere, devlet politikalarıyla ilgili her konuda görüşlerini ifade edebilecekleri kapsamlı bir hizmet sunuyor.
Bir firmayı nereye şikayet edebilirim?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
120 BTK hangi saatlerde açık?
BTK Bilgi ve Bildirim Merkezi’ne (Tüketici İletişim Merkezi) nasıl ulaşabilirim? İlgili merkeze 120 kısa numarasından günün her saati ulaşılabilmektedir.
Savcılık telefon incelemesi ne kadar sürer?
Genellikle inceleme 2-15 gün içinde tamamlanır ve gerçekleştirilir. Çünkü sıradan cep telefonlarını inceleyerek elde edilebilecek veri kıtlığının yanı sıra, büyük hafızaya sahip akıllı telefonlardan fotoğraf çekme süresinden, fotoğrafların analiz edilmesine kadar geçerli faktörler de vardır.
Hts kaydında WhatsApp görünür mü?
HTS verileri WhatsApp, Messenger vb. sosyal medya iletişim araçlarıyla paylaşılmaktadır. Bu tür uygulamalar aracılığıyla gerçekleştirilen çağrı trafiği hakkında bilgi verilmemektedir. Bu ve benzeri uygulamalar aracılığıyla gerçekleştirilen çağrı trafiğine ilişkin kayıt verileri gelen HTS kayıtlarına dahil edilmemektedir.
Hts kaydında ne çıkar?
Tarihsel Trafik Kaynakları (HTS) raporları şüpheli veya sanığın genellikle 5 yıla kadar olan geçmiş iletişim kayıtlarını içerir. HTS verileri, iletişimin içeriğini etkilemeden, kişinin kiminle, nerede, ne zaman ve ne kadar süreyle iletişim kurduğuna ilişkin bilgileri içerir.
Alo 120 ne işe yarar?
BTK Bilgi ve Raporlama Merkezi’ne (Tüketici İletişim Merkezi) nasıl ulaşabilirim? Merkeze 120 kısa numarasını arayarak 24 saat ulaşılabilir. Ayrıca Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun merkez kampüsünde yer almaktadır (Eskişehir Yolu 10.Km).
BTK işlemi nedir?
BTK, tüketiciyi korumak ve desteklemek amacıyla yürüttüğü çok sayıda çalışmanın ve elektronik haberleşme alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara yönelik düzenleyici ve denetleyici işlemlerin yanı sıra, bu şirketlere ilişkin şikâyet ve önerilerin de internet sitesi aracılığıyla kuruma iletilmesine olanak sağlıyor.
BTK neyin kısaltılması?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türkiye’de telekomünikasyon alanında ulusal düzenleyici ve denetleyici kurumdur.
BTK hangi parti?
Bağımsız Türkiye Partisi, 25 Eylül 2001’de kurulan ve Türkiye’de faaliyet gösteren bir siyasi partidir. Partinin tüzüğüne göre resmi kısaltması “BTP”dir.